Få en skræddersyet og integreret sikkerhedsløsning, der passer til din virksomhed og behov.
Hos os får I hjælp hele vejen – fra afdækning af behov over implementering til uddannelse.
Med kunder over hele verden, har vi erfaring i at levere den rigtige sikkerhedsløsning - uanset størrelse og marked.
Fra 1982 til i dag
Organisation & Ledelse
Bliv salgspartner og se, hvem vi samarbejder med
Mere om hvem vi er og hvad vi laver
Klik på logoet for at logge på vores supportsystem
Kontakt Marketing på 3373 4000 eller marketing@innovative.dk for at blive registreret.
Kontakt Marketing på 3373 4000 eller marketing@innovative.dk for at blive registreret.
Udfordringen
I forbindelse med etableringen i 2016 blev alarmmodtagelsen for de fem ejer kommuner samlet hos Vestsjællands Brandvæsen (VSBV). Sammenlagt betjener vagtcentralen hos VSBV 3.600 alarmer, fordelt på de traditionelle alarmtyper (dvs. ABA, 112 tyveri, nødkald osv.).
Nødkald fra ejerkommunernes ældre borgere er en stor del af vagtcentralens opgaveportefølje, og udgør ca. 2.600 af det samlede antal alarmer. Nødkaldene aktiveres i gennemsnit 700 gange i døgnet, og udgør derfor en væsentlig del af opgaveporteføljen, som skal overvåges og modtages døgnet rundt.
Nødkald er et vigtigt område og det er nødvendigt at sikre en korrekt håndtering hver gang. Et nødkald kan variere fra trivielle rutineopgaver til livstruende opkald. Nødkald er traditionelt set et område af alarmmodtagelse, som betyder en væsentlig arbejdsmæssig byrde for vagtcentralerne. I modsætning til de automatiserede alarmgivere, som klares med et par klik, er der her tale om oftest ældre borgere, hvor behovene kan være meget forskellige, og variere fra assistance omkring hygiejne til livstruende situationer.
Løsning
Hos VSBV sikrer Innovative Security Manager™ (ISM), at tiden udnyttes optimalt i besvarelsen af 700 daglige nødkald. Besvarelse af og respons på nødkaldet varetages nemlig af ISM ved automatisk viderestilling af opkald til den relevante hjemmepleje, som modtager opkaldet på sin telefon. Dermed behøver operatøren ikke at skulle besvare disse opkald blandt sine mange andre opgaver.
Nødkaldskunden har krav på en hurtig og effektiv assistance, og med automatiseringen af ISM, sikres bedre service overfor borgeren. Hvor borgeren traditionelt skal tale med en vagtcentral operatør, som skal viderestille nødkaldet til en hjemmepleje, tales der nu direkte med hjemmeplejeren, som kan hjælpe eller besøge den ældre borger.
I tilfælde af at ingen hjemmeplejere besvarer nødkaldet, sendes dette automatisk i bagvagt på vagtcentralen, hvor det besvares af vagtcentral operatøren. Et kig i ISM rapportmodulet viser, at ca. to procent af de daglige 700 nødkald går i bagvagt på vagtcentralen.
Innovative Security ManagerTM funktioner
ISM genererer på baggrund af gældende vagtskemaer de ”kaldelister” som VoIP-softwaren skal benytte ved opkald til hjemmeplejere. Det hele håndteres af autoinstrukser i ISM, som automatisk påbegynder udgående opkald ved modtagelse af en alarm fra et nødkald.
Resultater
Venligst kontakt Sales Director Pekka Uutela
Med Innovative Security Manager™ får I en enkel softwareplatform, som automatiserer alle aspekter af jeres arbejdsgange i ét vindue, og får dermed mest muligt ud af jeres sikkerhedsinvestinger.
Du har nu tilmeldt vores nyhedsbrev
Du kan altid afmelde dig, hvis du ikke længere vil modtage vores nyhedsbrev.